رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

تارا عماد تكشف سر الروج الأحمر والباروكة في شخصية ليلى بـ«سوتس بالعربي»

نشر
تارا عماد
تارا عماد

كشفت الفنانة تارا عماد تفاصيل ارتدائها  للباروكة واستعمال الروج “الأحمر“ في  شخصية ليلى في مسلسل «suits» قائلة :” مافيش سر في استخدام الروج الأحمر كان الأمر عفوي وعجبني فثبته في المظهر  بتاعي ، أما استخدام الباروكة  فده عشان كنت عاوزة يبقى شعري أقصر في الدور ده  لأن شعري  الطويل  بيبين سني أصغر ومش هبقى مناسبة في الدور كنت هبقى كأني طفلة تايهة في المكتب ”.

وتابعت تارا -خلال لقاء عبر برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة  ON"-: “في نفس الوقت مكنتش أقدر أقص شعري  فلبست باروكة عشان كنت بصور حاجات تانية”.

تابعت : "لبست باروكة وكان عاجبني الشعر القصير لأنه خلاها شخصية مرحة".


وعن سر انجذابها  للدور قالت:  "فضلت اسمع عن الدور ده لمدة ثلاث سنوات ولم نتحدث فعلياً إلا في ديسمبر، لكن قبلها كنت سامعة طراطيش كلام وكنت فعلاً بتمنى أعمل دور ميجان ماركل إلى أن تم الاستقرار علي في الدور وتحمست بشدة ".


وعن شخصية ليلى وسر غموضها قالت: "اتفرجت على سوتس الأصلي  واتفرجت على أربع مواسم  منها وعندما  قدمت دور ليلى حرصت على الإبقاء على بعض تفاصيل شخصية ميجان في ليلى على سبيل المثال أنها عاوزة تبقى شخصية مستقلة وتثبت أنها شخصية مجتهدة وتثبت كيانها وأضفت لها بعض الأشياء مثل أن تكون شخصية مرحة عشان تبقى قريبة من الناس".

عاجل