رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

ثاني أزمة لـ«رامز جاب من الآخر».. عبدالناصر زيدان يكشف تفاصيل إصابته بكسر في الكتف

نشر
عبدالناصر زيدان في
عبدالناصر زيدان في «رامز جاب من الآخر»

بعد تضرر الفنانة سمية الخشاب من برنامج “رامز جاب من الآخر”؛ حيث لجأت إلى القضاء؛ بعد تعرضها للعديد من الإصابات التي مازالت تعاني منها.

وكشفت الفنانة سمية الخشاب، عن الإجراءات القانونية التي اتخذتها ضد برنامج “رامز جاب من الآخر”؛ حيث قالت:": "أنا رفعت قضية فعلا، ومن تاني يوم وأنا عاملة إجراء، وفي طلب للنائب العام إن ينظر للموضوع.. أنا متأكدة إن في ناس اتصابت ومش عايزين يقولوا عشان خايفين MBC تزعل منهم بس هي قناة محترمة وهي بتعرض البرنامج ومش الجهة المنتجة له.. أنا يعني صحتي دي محدش هيزعل عليها؟ كله إلا الأذية". 

وفي تطور جديد لضحايا “رامز جاب من الآخر” كشف الإعلامي عبدالناصر زيدان، تفاصيل إصابته بكسر مضاعف في الكتف خلال حلقته مع الناقد الرياضي أبو المعاطي زكي في برنامج رامز جاب من الآخر.

 

وقال عبد الناصر في تصريحات لـEt بالعربي: "بدأ الالتئام ببطء لكن هفضل للأسف معلق ذراعي لمدة 3 أشهر وكل 10 أيام بعمل أشعة فالكسر مش كويس وسخيف ومضايقني على المستوى الإنساني والشخصي".


وأضاف عبدالناصر زيدان: "خليني أفصل ما بين إدارة الـmbc واللي اتفقوا معي من المصريين، فالمصريين لم يكونوا على قدر من المسئولية والاحترام اللي بقدرهم بيه فأنا زعلان جدا لعدم السؤال سواء من رامز أو من مهيب عبدالهادي لأنني رايح أعمل حوار مش عشان أتكسر وأعيش بعاهة".


عبدالناصر زيدان في “رامز جاب من الآخر”
 

وتابع: "عدم السؤال عليا في المستشفى في دبي أو لما نزلت مصر كان بالنسبة لي شيء محبط ومش محترم وكان في اتفاق على 100 ألف جنيه مقابل حوار عادي مش مقلب، وبعد ما حصل اللي حصل، مكانوش مصدقين إنني اتكسرت، حصلت مشكلة وسابوني في اللوكيشن ومشيوا، ولولا إنني عليت صوتي مكنوش رجعوا وودوني المستشفى، وبقوا عايزين يرضوني بأي طريقة وتاني يوم جم الفندق وأدوني 35 ألف درهم على أساس إن الأمور بسيطة واكتشفت لما جيت مصر إنه كسر كبير جدا ويستوجب 6 شهور تعليق ذراعي وإجراء عملية ربما تكون خارج مصر ودة متقاليش في دبي".


أبو المعاطي زكي في “رامز جاب من الآخر”
 

وأنهى عبد الناصر زيدان حديثه: "في النهاية كله يتحمل نتيجة مسئولياته وأنا حقي مش هسيبه لأن في محامين تولوا الأمر لأن الموضوع مش فلوس أكتر ما إنه تقدير. وأنا أعتز بـ MBC ومعنديش اعتراض على عرض الحلقة لكن التجاهل والسؤال هيكلفهم كتير معايا".

يذكر أن عبد الناصر زيدان وأيو المعاطي زكي قد سقطا في مقلب إحدى حلقات برنامج "رامز جاب من الآخر".

عاجل