رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

«حسن الرداد شايفني عجوزة».. إيمي سمير غانم تكشف أسرار حياتها الشخصية

نشر
إيمي سمير غانم
إيمي سمير غانم

قالت الفنانة إيمي سمير غانم "أنا أصلا شخصيتي شخصية أم وكنت مهيأة نفسي، قبل الولادة كنت مدمنة مساعدة أي ممثل كبير في التصوير معانا زي بابا، أو أي حد سنه كبير في الشارع، دلوقتي بقيت أوفر في الاهتمام بالأطفال وأنا أصلا مش بفهم في الأطفال".

إيمي سمير غانم

 وأضافت إيمي سمير غانم خلال حوارها مع الإعلامية شيرين عرفة ببرنامج "كلام نواعم" المذاع عبر قناة MBC: "حاليا مش عارفة أشتغل علشان ابني موجود معايا في كل مكان ومش عارفة أسيبه".

إيمي سمير غانم وحسن الرداد

وردا على سؤال كيف تغير حسن الرداد، قالت إيمي سمير غانم: "حسن بيتوتي بطبعه، وبعد الأحداث اللي مررنا بها في عيلته وعيلتي بقى علطول عايز يشوف ابنه، ولو شغال عايز يرجع بسرعة علشان يشوفه ومش بيعبرني".

إيمي سمير غانم

وتابعت إيمي سمير غانم خلال اللقاء: "تواجدي من عائلة فنية كبيرة يعطيني حافز عشان أنا باخد من حب الأب والأم والناس بيحبوني من حبهم ليهم ودي ميزة كبيرة".

إيمي ودنيا سمير غانم

وأضافت: "أنا ودنيا عمرنا مهنجيب ربع حب الجمهور لسمير غانم ودلال عبد العزيز ومينفعش نتحط في مقارنة معاهم ويجب أن يكون لدينا موهبة حتى نقنع الناس".

إيمي سمير غانم

وتابعت: "أنا تشغلني حياتي الشخصية أكثر من الفن عكس زوجي حسن الرداد وشقيقتي دنيا سمير غانم ونفسي أكون هادية وراكزة وحاولت بس معرفتش".

وواصلت إيمي سمير غانم: "رغم كل ما سبق لكن شخصيتي في الواقع تميل للهدوء وأنا في البيت هادية طول الوقت ومش بنزل وبخرج من البيت بسهولة وحسن الرداد عكسي تماما وشايف إني عجوزة وأنا صغيرة".

إيمي سمير غانم

يذكر أن إيمي سمير غانم لم تظهر في أي لقاء تليفزيوني أو صحفي منذ وفاة والديها، واكتفت بالظهور في فيديوهات عبر حسابها بتطبيق TikTok، مع زوجها النجم حسن الرداد.

ورزقت إيمي سمير غانم وحسن الرداد بأول مولود لهما في 2 يناير وهو نفس يوم عيد ميلاد حسن الرداد.

وأطلق حسن الرداد وإيمي سمير غانم على مولودهما اسم "فادي" وهو اسم شقيق حسن الرداد الذي رحل قبل سنوات طويلة.

إيمي سمير غانم

وتغيب إيمي سمير غانم عن جمهورها منذ 2019 عندما قدمت مسلسل "سوبر ميرو" وشاركها في بطولته سمير غانم، حمدي الميرغني، ملك قورة، إنعام سالوسة، وهو من تأليف محمد المحمدي، وإخراج وليد الحلفاوي.

تدور أحداث مسلسل "سوبر ميرو" حول مسؤولة سوشيال ميديا في أحد المواقع الإلكترونية، تعاني معالمة والدها لها مثل الأطفال، ومن ظلم الإدارة في عملها، وتحاول الوصول إلى ما يبرز قوتها الخاصة، ويساعدها أحد أصدقائها على امتلاك قدرات خارقة.

 

عاجل