رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

«مش لاقي شغل».. فادي خفاجة ينهار باكيا بسبب جلوسه عاطلا في البيت

نشر
فادي خفاجة
فادي خفاجة

فادي خفاجة الممثل الشاب تصدر اسمه محركات البحث في جوجل ليصبح حديث مواقع التواصل الاجتماعي بعد ساعات قليلة من ظهور فادي خفاجة على السوشيال ميديا وهو يبكي  بسبب عدم حصوله على فرصة عمل، وجلوسه في البيت عاطلا. 

فادي خفاجة 

وأثار الفنان فادي خفاجة، حالة من الجدل على مواقع السوشيال ميديا خلال الساعات الأخيرة، بعد خروجه في لايف على تيك توك يشكو من قلة العمل، وعدم مشاركته في أي أعمال فنية، وعلى أثر ذلك اضطر للجوء لعالم التيك توك.

فادي خفاجة 

وفوجئ الجمهور بظهور الفنان الشاب فادي خفاجة على تطبيق TikTok يبكي في بث مباشر بسبب عدم حصوله على عروض لأعمال فنية خلال الفترة الماضية.

فادي خفاجة 

وأكد  فادي خفاجة في البث المباشر على تطبيق TikTok، وبرر فادي خفاجة لجوئه إلى جولات "تيك توك" قائلا: "اضطريت أدخل في جولات تيك توك لإني مش لاقي شغل والفنانة وفاء عامر حاولت كتير تجبني معاها في أعمال فنية لكن مفيش فايدة قاعد في البيت من غير شغل"

فادي خفاجة 

وتابع فادي خفاجة كلامه: "محدش عارف ظروفنا وأي حد هيتريق هيعرف شغله.. دا مش مكاني أنا اتخرجت من معهد فنون مسرحية بتقدير جيد جدا.. المفروض أن أقل حقوقي أشتغل بقى كفاية".

وقال خفاجة: "محدش معندوش أخطاء، وأجدع واحد بيشوف اللايف لو قعد ثانية مع نفسه، هيلاقي نفسه مليان أخطاء"، مضيفا، أقرب أصدقائي والبني آدم الوحيد اللي كنت منتظره في غلطي يدافع عنى، هو اللي ضربني في ضهري وبيهاجمني دلوقتي، ومهما قالولي متتكلمش هتكلم، عشان أنا أقل حقوقي هي إني اشتغل.

فادي خفاجة وعروض التمثيل

ليست المرة الأولى التي يشكو فيها الفنان الشاب فادي خفاجة من عدم العمل، فمنذ 3 سنوات، خرج عبر حسابه على فيسبوك، واشتكى قائلا: "يا مخرجين ومنتجين مصر، لو العبد الله بعد العمر ده كله مشتغلش في مسلسل واتنين وتلاتة، مين اللي يشتغل يا ولاد المهنة والأصول؟ ممكن أتحدى أي مخرج أو أي شركة إنتاج بكفاءتي ودراستي وعمري وخبرتي".

فادي خفاجة 

وأضاف فادي خفاجة وقتها: "والله العظيم لو قالولي بطلها لبطلها، مشكلتي إني واثق في نفسي بفضل الله، وربنا الحكم والعدل، ومطرح ما ترسي ندقلها"

يذكر أن فادي خفاجة عرفه الجمهور لأول مرة بعد ظهوره بشخصية سعيد في مسلسل عائلة الحاج متولي مع النجم نور الشريف، وبعد تقديم دور شرف الدين في مسلسل يوميات ونيس مع النجم محمد صبحي.

وشارك فادي خفاجة في عدد من الأعمال منها فيلم خارج على القانون، ومسلسلات: أنا وهؤلاء، عبده مواسم، قلب الدنيا، أنا وهؤلاء، الناس في كفر عسكر، تنانين سباق إلى الحافة.

عاجل