رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

ياسر جلال: الفن مش حرام

نشر
ياسر جلال
ياسر جلال

علق النجم ياسر جلال على الهجوم الذي يتعرض له النجوم عبر وسائل التواصل الاجتماعي، ومن بينها تحريم الفن.

وقال ياسر جلال خلال لقائه في برنامج "مساء DMC": "أنا فخور بانتمائئ للوسط الفني، نحن على عكس ما الناس بتشوفنا وممكن زميل أو زميلة يُظلم أو يتفهم غلط في مكان أو حفلة أو مناسبة، لأن أنت غصب عنك رايح لابس شيك، لأن دا ممكن يجيب لك شغل، والدولة بترعى الفن، لمن المجتمع لازم يحتوي الفنانين ويتشرف بيهم، وشغلنا متعب جدًا ومش بنقصد نعمل حاجة غلط".

وتابع: زملائي يتعرضون لهجوم شديد، وأتعجب، هل الجمهور نسي تاريخ الفنان في لحظة؟ ولو الفنان تعثر بلاش تدبحه وأقف في ضهره وبلاش انتقاد بـتجريح وتموت الفنان ليه؟ فين التسامح والحب؟ الفنان لازم يكون مقدر أكتر من كدا الفنانين بيسعدونا، والفن شيء عظيم ومش حرام دا رسالة قوية جدا.

وأضاف: "أنا شايف أن الفن لازم يكون مقدر أكتر من كدة، الفن دا شيء جميل وعظيم، وفنانينا بيسعدونا، وشايف إن الفن مش حرام، الفن رسالة قوية جدا، ساعات ممكن يكون في حاجات زيادة شوية، أنت تنبه الفنان فياخد باله مش عيب".

ويشارك ياسر جلال في دراما رمضان 2023 بمسلسل "علاقة مشروعة" هو من إنتاج مشترك بين شركتى Forever Drama - مها سليم وMedia Hub سعدى - جوهر ومن بطولة ياسر جلال، داليا مصطفى، مى عمر، ميمى جمال ، مراد مكرم، عفاف مصطفى، ياسمين رحمى وآخرين وهو من تأليف سماح الحريرى وإخراج خالد مرعى.

عاجل