رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

أغنية ويجز الجديدة.. «أميرة» تقترب من 400 ألف مشاهدة في أول 12 ساعة

نشر
ويجز
ويجز

تحول مطرب الراب ويجز إلى حديث السوشيال ميديا بعد أن طرح ويجز أغنيته الجديدة بعنوان "أميرة" على موقع الفيديوهات الأشهر "يوتيوب" لتحقق الأغنية الجديدة لمطرب الراب ويجز ما يقرب من 387 ألف مشاهدة بعد 12 ساعة فقط من طرحها.

ويجز 

وتعاون مع ويجز في أغنيته الجديدة "أميرة" التي طرحها على يوتيوب الموزع الموسيقي أش أش، والتراك الجديد من كلمات ويجز، فيما  شارك أش في إنتاجها وغنائها مع مغني الراب ويجز.

ويجز يهاجم منتقديه 

ووجه ويجز هجوما عنيفا على بعض منتقديه من خلال صفحته الشخصية على موقع تبادل الصور والمقاطع القصيرة "إنستجرام" طالب من خلالها ويجز منتقديه بأن يجاهدوا لديه بحسب وصفه.

ويجز 

وعبر خاصية ستوري حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة  إنستجرام قال ويجز في فيديو نشره  أمس: "مساء الفل يا جماعة نفسي الناس تجاهد نفسها بعدين تيجي تجاهد عندي، علشان مبقتش فاهم انت عندك مبدأين في الحياة جاي تطبقهم عليا!، لا طبقهم على نفسك"

ويجز 

وأضاف مغني الراب ويجز في هجومه على منتقديه: "ولما الناس إن شاء الله يقولوا إنك أنت المثال الذي يحتذي به أهو أنا هحتذي بك وهاجي إيه أسألك، وأقولك أنت عملت كده إزاي بجد؟"

ويجز 

وتابع ويجز كلامه قائلا :"أنا عايز أتعلم كل اللي عندك غير كده بجد بلاش الجهاد اللي هو أخش أقولك تعمل إيه ومتعملش إيه في حياتك ده غريب جدًا بجد، اتبسطتوا وخلوني اتبسطت".

منوع الفسفوري في حفل ويجز بالأردن

ويستعد مطرب الراب ويجز في الوقت الحالي لإحياء حفل في الأردن يوم 2 سبتمبر المقبل، وكان ويجز قد وجه عبر حسابه على إنستجرام مقطع فيديو ذكر فيه شروط حضور الحفل قائلا: "بخصوص حفل الأردن، في حد قرر يطلع يقول إني عايز الناس كلها تلبس أبيض، لأ عادي يا جماعة، ممكن الناس كلها تلبس أحمر أو أزرق أو أخضر، أي لون إنت عايزه، طالما مش هيوجع عنينا، وطالما مش فسفوري، لإن مفيش حد ينفع يلبس فسفوري".

ويجز 

يذكر أن ويجز أحيا ويجز مؤخرا حفلا في العلمين وسط حضور جماهيري كبير، تفاعل من خلاله الجمهور مع أغانيه. 

عاجل