رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

ريم مصطفى: تزوجت في سن 19 سنة وأصبحت مطلقة ومعي ولدان

نشر
مستقبل وطن نيوز

أجابت الفنانة ريم مصطفى  على سؤال الإعلامية لميس الحديدي: معقولة كل الجمال ده والشطارة في المطبخ ومفيش راجل  لحد الآن؟  قائلة: " لا مفيش في الوقت الحالي لكن ممكن يبقى فيه بكره وأكيد  كان فيه حب سابق محدش منا غير ما مر بده ".


وتابعت ريم - خلال لقاء عبر  برنامج " كلمة أخيرة " على شاشة  ON -:" المشكلة أنهم بيعتقدوا أن علاقات الحب  بسيطة وبياخدوها ببساطة شديدة وعشان كده أي واحدة وواحد في علاقة لازم يعرفوا    هما بياخدوا القرارات إزاي،  فيه ناس بتبقى عاوزه تتجوز وخلاص وبعد كده يحصل الصدام وينتج  عنه طلاق كتير وده بنشوفه في علاقات كتيرة  حوالينا".

وكشفت ريم عن مفاجأة من العيار الثقيل: "أول مرة بقول كده.. أنا مطلقة وكنت متزوجة وعندي ولدين عمر وعلي".
وعن تجربة  الزواج قالت : “تزوجت صغيرة جداً في عمر 19 سنة وكانت من أهم التجارب في حياتي وتعلمت منها أن أهم شيء كيف نختار شريك الحياة ؟ ومن حسن حظي أن  زوجي  محترم وابن ناس وراقي والطلاق  كان بسبب  أننا مختلفين عن بعض  مش عشان حاجة تانية ومش لازم الطلاق يعني أننا نفرج الناس علينا ونروح محاكم  وأبو ولادي بتربطني بيه علاقة صداقة واحترام”.

 وأضافت: "لو وقعت في مشكلة في يوم ما سأذهب لطليقي، الحاجة الوحيدة اللي اتفقنا عليها أننا نربي ولادنا كويس وزواجي مدة أستمر عشر سنوات وطلاقنا سببه الاختلاف فيما بيننا وعمرنا ما تخانقنا ".

عاجل