رئيس مجلس الإدارة
أشرف رشاد
نائب رئيس مجلس الإدارة
دينا عبد الكريم
رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس مجلس الإدارة
أشرف رشاد
نائب رئيس مجلس الإدارة
دينا عبد الكريم
رئيس التحرير
أحمد ناصف

راسل بيترز : أول 35 سنة من عمري «كنت مفلسا»

نشر
مستقبل وطن نيوز

أجاب الممثل العالمي راسل بيترز، على سؤال "هل كنت مهرج الفصل أم الطفل المضحك؟"، قائلًا: "لأ ... مهرج الفصل هو الشخص المزعج .. فمثلا لو أنا و انتي في الفصل مع بعض .. و المهرج بيعمل إزعاج .. أنا هخليكي تضحكي عليه هو .. و هنكون بنضحك أنا و انتي لكن باقي الفصل هيكون بيضحك عليه .. لأنه بيكون مشهور .. لكن أنا و انتي هنكون بنضحك الضحك الحقيقي لأن اللي بنقوله حقيقي مضحك".


وقال خلال حواره ببرنامج «صباح الخير يا مصر»، المُذاع على القناة الأولى، والفضائية المصرية، مع الإعلامية جومانا ماهر، :"أفضل شئ نجاحي .. على ما أعتقد ..  و أسوأ شئ بعدي عن عائلتي لأني محتاج أحافظ على النجاح و عاوزهم يعيشوا في مستوى معين .. و الطريقة الوحيدة لتحقيق ذلك هي السفر و العمل".

وفى نصيحته  للنجوم الصاعدة في مجال العروض الكوميدية، قال :" لأي شخص يقدم عروض كوميدية اعمل ده كأن الكوميديا هي اللي بتناديك .. مش انت اللي بتروح لها .. بالرغم من اني كنت دائما معجب بالكوميديا عمري ما قلت أنا سأقدم كوميديا .. الكوميديا هي اللي وصلت لي .. و فكرت إني أجربها بدون خطط مسبقة .. و بدون رغبة كبيرة لأكون ثري.. أنا كنت فقير لمدة طويلة جدا .. أول 35 سنة من عمري كنت مفلس ".

وتابع :"تحت الطبقة المتوسطة بكتير .. أحيانا كتير بشوف المباني البسيطة و بقول كان ممكن أفضل هنا طول حياتي".

يذكر أن الممثل العالمي راسل بيترز، يُعتبر أحد الكوميديين الأشهر في العالم، وتعود أصوله إلى جنوب آسيا ونشأ في كندا، شارك في أفلام متنوعة مثل Breakaway، و Source Code، كما أنه أول فنان كوميدي يحصل على عرض خاص في netflex  في notorious 2013.