رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

الحمد لله على «نعمة السيسي».. مصريون يهنئون الرئيس بعيد ميلاده

نشر
الرئيس السيسي
الرئيس السيسي

اعتبر المصريون عيد ميلاد الرئيس عبدالفتاح السيسي، عيدا شخصيا لكل منهم، صور الرئيس تصدرت صفحات الملايين على وسائل التواصل الاجتماعي مصحوبة بعبارات التهنئة، والدعاء له من أجل أن يحميه الله من كل شر ليستمر في بناء الوطن.

"مستقبل وطن نيوز" تجولت في الشارع لتسأل المصريين عن مشاعرهم في عيد ميلاد الرئيس السيسي، سألت نماذج متعددة من الشعب في مجالات مختلفة، إلا أن الجميع اتفق على محبة الرئيس السيسي.

"قائد عظيم".. بهذه الكلمات بدأ محمد مجدي –موظف– حديثه وهو يتذكر مساندة الرئيس عبدالفتاح السيسي، للمصريين في مواجهة إرهاب جماعة الإخوان، ويقول: "بدون السيسي كانت مصر في طريقها إلى الضياع" ويضيف " هذا الرجل حمل روحه على كفه من أجلنا.. فشكرا للرئيس.. وكل سنة ومصر طيبة طول ما هو موجود".

ويهنئ  مينا جرجس –تاجر– الرئيس بعيد ميلاده قائلا: كل سنة وأنت طيب يا حبيب الشعب.. كل سنة وأنت طيب ياريس.. وودايما معانا يارب، حامينا من كل الفتن، ومنور مصر بكل المشروعات الكبيرة والإنجازات الضخمة.. والمحبة لكل المصريين والعرب والعالم كله.

أما فوزية عبد العظيم – بائعة خضار – تقول: مصر محظوظة بالريس، ربنا يحميه ويحافظ عليه.. الراجل ده مش مخلي جهد من جهده عشان يبني البلد.. ودايما بيمد أيده للغلابة اللي زينا.. كنا منسيين طول عمرنا لغاية ربنا ما رزقنا بالرئيس السيسي اللي افتكرنا وعيشن أحسن عيشة.

ويضيف حسن الهواري – محاسب- بالورقة والقلم الرئيس يكسب في كل حاجة، مافيش رئيس في تاريخ مصر كلها عمل الإنجازات اللي بيتحاكى عنها العالم كله، الرئيس السيسي حول مصر في سبع سنين لجنة، في الوقت فيه دول حوالينا كلها خراب ودمار".

وتشكر لبنى محمود – مهندسة – الله على نعمة السيسي، وتقول: مصر الحمد بقت في عهده من الدول المتقدمة في المنطقة، وده بيخلينا نحس بفخر ببلدنا، وبرئيسنا اللي بيبني ويعمر كل شبر على أرض مصر.. كل سنة وأنت طيب يا ريس ودايما معانا بإخلاصك لبلدنا، ومحبتك ليها، بس إحنا كمان بنحبك زي ما بتحب مصر.. ربنا يحميك ويخليك لينا.

عاجل