رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

نرمين الفقي: «لم أقلق أن ينساني الجمهور أثناء الغياب .. وكنت ساعات بعيط»

نشر
نرمين الفقي
نرمين الفقي

أكدت  الفنانة نرمين الفقي أنها لم تقلق  أثناء فترة غيابها   من أن ينساها الجمهور مبررة ذلك أنها حاولت طيلة فترة الغياب انتقاء الأدوار المناسبة احتراما لجمهورها ورصيد الفني المتميز في قلوبهم.

وقالت : "والله ما قلقت يناسني الناس .. وكنت بشوف اثناء تواجدي في أي مهرجان أن مكانتي " محفوظة " حتى لو لما جيت أعمل ابو العروسة المنتج تخيل أني مش هوافق ..لكني لما بدأت أقرا قلت " ليه لا " ليه مكنش موجودة في " بوكيه " الورد الحلو ده ".

تابعت  في لقاء خلال  برنامج " كلمة أخيرة  " الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة " ON" قائلة : " الحمد لله نجح وبقيت  تريند وكل واحد  من النجوم نجح في منطقته وكنا مفتقدين النوعية دي من الاعمال الي بتمس كل بيت فينا ".

كاشفة  أنها في أعقاب دورها في " جبل الحلال " غابت لمدة عامين ونصف قبل عودتها في مسلسل "ابو العروسة"  واصفة فترة الغياب  بالقاسية قائلة :  قاسيين جداً لان التواجد والنجاح بيجيب نجاح  وراه  والقعدة بتجيب قعدة ..لكن أنا عندما قررت وقتها الغياب  ماخدتش بالمثل ده في  قراري لان وقتها  كنت هعيط في البيت ورا الكاميرا  ".

ورداً على سؤال الإعلامية لميس الحديدي هل كانت تبكي وقت غيابها  قالت : ساعات فعلاً كنت بعيط كنت بحس بالحزن وكنت بقول لنفسي ليه ؟  بس كان في نفس الوقت عندي يقين أن الأفضل  جاي "
كاشفة أن أهم ما تسبب في وجعها هو  أنها اعتادت على التواجد لاسيما في الموسم الرمضاني والذي يحتل مكانة خاصة لديها  قائلة : " كنت بحس بالحزن اكثر في السباق الرمضاني خاصة لما كنت بشوف أجيال سبقاني  أو قدي أو فروق حاجة بسيطة متواجدة وأنا قاعدة في البيت كنت حاسة إن  فيه حاجة مش مضبوطة ومكنتش عارفة إيه السبب لحد ماربنا كرمني في رمضان 2021 ".

عاجل