رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

شاهد.. عمر كمال بعد الهجوم عليه بسبب صورته مع مبروك عطية: «خلتوني أبطل صلاة في المساجد»

نشر
مستقبل وطن نيوز

عبر الفنان عمر كمال عن غضبه الشديد، من الانتقادات والهجوم الذي تعرض له، بعد كشفه عن لقاء يجمعه بالشيخ مبروك عطية، بأحد البرامج التليفزيونية، في رمضان 2021، مشيرًا إلى أن الجميع جعلوه يشعر بأنه يهودي، وسيدنس الشيخ حسب تعبيره.

ونشر عمر -عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" منشورًا كتب فيه: "أتصورت صورة وأتشرفت بده مع فضيلة الشيخ مبروك عطية في لقاء هيتذاع معاه في رمضان إن شاء الله وحلقة كلها خير وكلام محترم.. كلام الناس وتعليقاتهم حسستني إنه متصور مع يهودي أو كافر أو مرتد أو إنسان لا مؤاخذة نجس وهيدنس الشيخ!!".

وأضاف: "الكومنتات إزاي ده يتصور مع ده!! مع إني مش وحش للدرجة دي.. زي بالظبط ما خلونى أبطل أفكر أصلي في المسجد أول ما أخش بحس إني إنسان منبوذ والناس بتبصلي بصة غريبة لدرجة سمعت واحد بيقول للتانى أقف جمبه إنت لحسن ربنا ميتقبلش مني الصلاة!!".

وتابع: "ومش بقول إني مقطع السجادة أنا زي أي إنسان بيقطع في الصلاة وبيرجع بس ساعات ببقى حابب أدخل المسجد وفعلا بطلت ده من الناس".

أتصورت صورة وأتشرفت بده مع فضيلة الشيخ مبروك عطية ف لقاء هيتذاع معاه ف رمضان أن شاء الله وحلقة كلها خير وكلام محترم .....

تم النشر بواسطة ‏Omar Kamal - عمر كمال‏ في الأربعاء، ٢٤ مارس ٢٠٢١
عاجل