رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

«محروق التريند القذر».. عبير صبري تكشف حقيقة تصريحها عن الحجاب

نشر
مستقبل وطن نيوز

عبرت الفنانة عبير صبري عن اسيتائها الشديد من التحريف في تصريحاتها التي قالتها خلال لقائها مع الإعلامي عمرو الليثي في برنامجه "واحد من الناس"، والتي تخص رأيها في ارتداء الحجاب، متمنية من رواد السوشيال ميديا التأكد من صحة الكلام الذي يقرأوه.

ونشرت "صبري" عبر صفحاتها الشخصية بمواقع التواصل الاجتماعي المختلفة "فيسبوك"، و"انستجرام" منشورات لتوضيحها الأمور قائلة: "باختصار أنا عملت حلقة مع دكتور عمرو الليثي في برنامج واحد من الناس، وكان سؤال من دكتور عمرو ندمتي على لبس الحجاب رديت حرفيًا ندمت إني لبسته بدون ماأكون مستعدة مظبوط".

وأضافت: "وندمت إني قلعته وأتمني أرجعله في توقيت تاني ربنا يختاره ليا.. نقطة أخر السطر أما المواقع اللي أخدت نص الإجابة بكيفها عشان الترند والرخص أنا ياجماعة مش من محبي الترند ولا بحترمه وبشوفه شيء رخيص وتافه وميعبرش عن شخصيتي المتوازنة المحترمة".

وتابعت: "والنقطة بتاعت الحجاب دي تحديدًا معروف رأيى فيها دايمًا إني بعتبره فرض وأحترمه وأتمني العودة ليه فلو سمحتم محروق الترند القذر واللي بيسعى ليه على حساب كرامة الناس وسمعتهم بيان لكل الأصدقاء الصحفيين على صفحتي بنشر البوست ده".

صباح الخير ..باختصار انا عملت حلقه مع دكتور عمرو الليثي في برنامج واحد من الناس وكان سؤال من دكتور عمرو ندمتي علي لبس...

تم النشر بواسطة ‏‎Abeer Sabry‎‏ في الأربعاء، ٦ يناير ٢٠٢١
عاجل