رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

هاني شاكر يكشف آخر تطورات الحالة الصحية لـ محمد منير

نشر
مستقبل وطن نيوز

علق الفنان هاني شاكر نقيب المهن الموسيقية، على تطورات الحالة الصحية للفنان محمد منير قائلاً: "أطمن جمهوره فعلاً كان تعب أثناء المجهود الكبير الذي بذله في ألبومه الأخيرة، وأصابته وعكه اضطر على إثرها التوجه للمستشفى وإجراء بعض الفحوصات، وهو دلوقتي زي الفل مفيش  حاجة وحشة من اللي اترددت".

وأضاف شاكر خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي، مقدمة برنامج "كلمة أخيرة"، الذي يعرض عبر شاشة "ON": "هو الحمد لله بخير وفي بيته بيستجم وبطمن كل جمهوره العريض".

وكشف أنه هاتفه واطمئن عليه قائلاً: "كلمته من يومين واطمنت عليه وبتصل بالمقربين ليه طول الوقت واتمنى إنه يكمل فترة النقاهة ويلتزم بتعليمات الأطباء، لازم يرتاح واتفقت معاه على ده".

وحول علاقته به قال: "محمد بالنسبة لي أخ عزيز ومن قبل ما يبقى فنان كبير كلنا بنحبه وبنحب بلده بلاد النوبة اللي بتعبر عن تراب مصر، وفنها الأصيل، أنا بحبه على المستوى الشخصة ومن وقت للتاني بنتكلم وبناخد رأي بعض في حاجات تخص الحالة اللي عايشينها".

 وواصل: "موسيقى محمد منير بالنسبة لنا جميعا وما قدمه للفن المصري حالة خاصة به جدا بشكل مميز جدا وبصوت مختلف فيه بساطة وحلاوة في نفس الوقت".