رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

بعد حالات التعصب.. عمرو محمود ياسين يوجه رسالة لجماهير الأهلي والزمالك

نشر
مستقبل وطن نيوز

عبر الفنان عمرو محمود ياسين عن استياءه الشديد، من حالة التعصب التي تسيطر على الرياضة في مصر بالفترة الأخيرة، خصوصًا بعد مباراة الأهلي والزمالك، في نهائي كأس أفريقيا، والتي انتهت بفوز المارد الأحمر، داعيًا جمهور الفريقين الزمالك والأهلي، إلى وضع الأمور في نصابها الصحيح.

ونشر "ياسين" عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" منشورًا دعي من خلاله إلى عدم التعصب وكتب فيه: " شفت فيديو  غريب جدا وصعب لمشجع زملكاوي منهار في المستشفى علشان الزمالك  خسر.. شاب صغير".

وأضاف "بس انا عايز اقول لأ يا جماعة مش للدرجة دي..  دي رياضة ياخوانا.. لازم نحط الأمور في نصابها الصحيح.. أنا جزء كبير من سعادتي بالفوز إني كنت خائف على إبني محمود اللي طول الأسبوع مشغل أغاني الأهلي في البيت وعمال بيغني معاها وبحرقه.. وبقاله يمكن شهر ييقولي يا بابا لو الأهلي خسر ممكن يجرالي حاجه".

وتابع: “فعلا جزء كبير من فرحتي بالفوز إنه ماتضايقش بالشكل ده.. وعايز اقول لكل اخواتي وأولادنا.. أهلاوية وزملكاوي الحياة  مليانة  تحديات ومحتاجة مننا مجهود وطاقة.. وفروا طاقتكم و صحتكم لتحديات أكثر شراسة وقوة وأهميه وهتكون بتخصكم انتوا شخصيا.. حبوا أنديتكم وانتموا كما شئتم لكن  خافوا على نفسكم ومستقبلكم وأهلكم.. ربنا يحفظنا جميعا"

شفت فيديو غريب جدا وصعب . لمشجع زمالكاوي منهار في المستشفى عشان الزمالك خسر. شاب صغير. .. بس انا عايز اقول لا يا...

تم النشر بواسطة ‏‎Amr Mahmoud Yassin‎‏ في الأحد، ٢٩ نوفمبر ٢٠٢٠
عاجل